Objektivizacija ženske na jumbo plakatu
Ko sem se na vroč poletni dan peljala mimo jumbo plakata na katerem je bil oglas za terme, ki je prikazoval pol ženske v bazenu, pol pa njene noge in zadnjico ob bazenu, sem na Facebook profilu zapisala sporočilo oziroma nagovor tem termam, da me je njihov oglas zmedel, ker ne vem koga naj bi nagovarjal in zakaj je bilo potrebno uporabiti pristop »sex vedno prodaja«.
Zapis sem napisala z namenom, da opozorim na dejstvo, da ob pomanjkanju idej oglaševalci posegajo po formuli za katero menim, da ni več primerna, saj smo že v 21. stoletju, kjer naj bi bili že dovolj zreli, da se posvečamo vsebini in formi, ki vključuje in ne izključuje. Zapis je bil zares stvar navdiha in iskrenega mnenja in morda je prav zato v 24 urah dosegel precej ljudi ter prek 100 komentarjev.
Seveda so mi bili všeč vsi komentarji žensk, ki so pohvalile zapis, se z njim strinjale in nekaj jih je bilo celo povsem soglasnih s tem, da jih oglas ne nagovori in celo seksualizira žensko po nepotrebnem. Ženske so se dejansko odzvale na zapisano vsebino. Me je pa presenetil odziv moških. Našlo se je namreč "12 apostolov", od katerih so bili 3 sorazmerno nevtralni, ostali pa so pokazali, da bomo očitno res ženske tiste, ki moramo narediti premik v družbi.
Moški so se namreč spotaknili ob to, da delam termam reklamo, da delam sebi reklamo, da naj si najdem tipa, naj si uredim življenje. Zmotilo jih je, da sem se sploh obregnila ob oglas in s tem dokazala, da očitno nimam "kaj pametnejšega za počet" v življenju. Eden je bil celo tako zelo žaljiv, da ga je bilo potrebno blokirat.
In mi je dalo misliti. Zakaj tako velika razlika v razmišljanju? Ali moški res nimajo več notranjega kompasa za to, kar je prav, spodobno in predvsem spoštljivo? Ker v glavnem delam z ženskami tudi pišem na tak način in zato vem, da je večina bralk mojih zapisov žensk. Ne trdim, da so zaradi tistih 9 pod mojo objavo vsi moški takšni. Hvalabogu, da ne. A vseeno je bil način komentiranja moških